Brand

BRIGHTON WEST PIER

Václav

86.5 %

Zhlédnutí1200

Líbí se2

Oblíbená0

Popis fotografie

Publikováno: 27.12.2010

Takže zase jedno obří panorama, složené ze 7 vertikálních fotek. Tentokrát jsem to fotil přes Lee BIG STOPPER a musím říct, že jsem s tímto filtříkem opravdu spokojený. Tím že mi spomalil expozici o 10 stop mi umožnil "srovnat" vodní hladinu do jednoho celku, který pak šlo i lépe slepit (slepit různě se ženoucí přílivové vlny u sedmi fotografií by bylo nemožné). Modlím se ke všem bohům ať mi vyjde počasí na první týden teď v lednu ve Skotsku. Pokud znáte nějaký trik či modlitbu, tak prosím objednat nějaké dramatické počásko do Elgol a k Old Man of Storr, Skye (vlastně cokoliv jen né déšť či sněžení se zataženou šedou oblohou). Prosím, prosím :o))

Kategorie: Krajina

Další fotografie autora Václav Krpelík

Diskuse

Miroslav Žiška

27.12.2010 18:45

To již ani není foto,to je magie. :-x :-x :-x :-x

eyesforyou

27.12.2010 19:11

nádherné a mohu jediné..držet palce s počasím, sám se taky často modlím :-) :-x :-x

popi

27.12.2010 19:56

:-x :-x :-x držím palce

Stefan

27.12.2010 20:44

je to fantastický Vašku, taky držím palečky, ty si to zasloužíš :-x :-x :-x

ciperka

27.12.2010 20:57

:-x :-x :-x

Tomáš

27.12.2010 23:08

Je to fakt fantazie. Ale nebudu ti mazat med kolem huby, jsou tam trochu vidět spoje (konkrétně je jich 5 a nejvíc na obloze). Tak na to mrkni ;-)

Václav

27.12.2010 23:21

Tyjo Tome já si toho vůbec nevšim, protože jsem na to koukal ve velkým... teď jak na to koukám zmenšený, tak to vidím...máš pravdu! To půjde "vyžehlit" v PS, ale jak k tomu došlo? Vinětace to být nemůže, čas byl stejnej, jediný co mě napadá, že jelikož ty expozice v součtu trvaly přes 8 minut, tak to postupně s ubývajícím světlem tmavlo a PS to pak musel expozičně sjednotit a úplně se mu to nepodařilo... Myslíš že se tomu dá v tomto případě zabránit rovnou při focení? Asi ne, což? :cry:

Václav

27.12.2010 23:33

Teď mě napadá že u takto dlouhých expozic, kdy světla postupně ubývá bych možná mohl zkusit s každou další fotkou nějaký čas přidat. Teoreticky kdybych vzhledem k délce expozice a rychlosti ubývajícího času správně odhadnul délku prodloužení, tak by to mělo sedět.. problém ale bude asi ten odhad.. v praxi dost nereálné :lol: ale můžu zkusit... pořád asi lepší než v tomto případě nechávat stejný čas, což? :-x

Václav

28.12.2010 00:03

Ještě mě napadá že bych mohl při snímaní podkladových fotek změřit expozici v AV pro každou fotku zvlášť... a podle toho čas natáhnout. To by mohlo fungovat, pokud se mi zase tím zdržením nerozhodí pohybující se objekty (většinou mraky). To už asi bude otázka menšího zla :-?

Petr V

28.12.2010 00:58

Těch spojů jsem si všiml až po přečtení Toma. Asi bych to zesvětlit spíš softově, než to měřit a počítat. Ale to je jen takový můj názor.... fotečka špicovní. :-x :-x

Václav

28.12.2010 07:17

Už jsem to zkusil zesvětlit v LR2 a šlo to bez problému.. přechody jsou pryč, ale stejně dávám vždy přednost toho co nejvíce vyřešit už při focení než to pak dotahovat softwarem. Asi spíš budu v takovýchto případech zkoušet odhadem přidávat čas jelikož s Big Stopperem by to znamenalo nejen přehodit se do AV a spočítat pro každou fotku čas, ale ještě bych musel vytahovat Big Stopper, jelikož foťák přes něj nic nevidí, a dopočítávat do výpočtu ještě dalších 10 stop, na což bych už si musel brát kalkulačku :lol:

Václav

28.12.2010 08:30

Jinak díky všem za držení palců k počásku. ;-) Předpověď zatím nevypadá špatně, ale tady v GB člověk nikdy neví... třeba v pondělí předpovídali počasí pro Londýn celkem na pohodu a do druhého dne to změnili na 6 dnů deště a mrholení.. tak snad se tohle nestane v lednu :shock: ...no snad to klapne :roll:

Tomáš

28.12.2010 08:34

Tyjo, asi bych to tak moc nekomplikoval. To už budeš mít jednodušší to upravit v RAWu, než to na místě odhadovat. Měřit AV na každou fotku zvlášť by mohlo být hooodně ošemetné, protože změna kompozice ti může dost výrazně změnit expozici (třeba ty černý kůly by ti chtěly fotku zesvětlit víc, než bys chtěl). Nedovedu si představit, že na místě to odhaduješ a dopočítáváš kalkulačkou :-D To by ses asi trošku vymykal fotografům z 21. století :-D

Václav

28.12.2010 08:46

No asi máš pravdu... už se vidím někde ve Skotsku při -10°C a větru 30m/s jak tam ťukám do kalkulačky :lol:

Martin Krenovsky

28.12.2010 14:09

na kalkulacku nebude cas :-D ja sam cas jen odhaduji.. tak at ti pocasi vyjde a kdyz budes mit cas nezapomen na Quiraing na severu od Storru neni daleko a nebo Sligachan Bridge (kamenny most) smer nahoru podel reky nebo spis je to potok kde jsou pekny vyhledy na Cullins.

Václav

28.12.2010 15:08

No ten počet lokalit jsem nakonec musel omezit, jelikož tam letím a tak budu odkázaný na místní dopravu.. Nejdříve frčím z Inverness do Portree na 3 noci (2 dny bych z toho chtěl fotit Old Man of Storr) a pak se přesouvám na 4 dny do Elgolu. Ten Sligachan Bridge bych možná měl po cestě, ale kde to tam je? Je to daleko od vesnice Sligachan?

Jan Bainar

28.12.2010 15:44

Fotka zajímavá se skvělou atmosférou. Panoramatický formát tomu dává ,,něco navíc", nicméně já bych to asi z obou stran sežezal:-). Co se týče spojování snímku - já používám Kolor Autopano Pro, údajně by měl být ještě lepší PTGUI. Tak zkus třeba ty dva, měli by být lepší než photoshop.

Martin Krenovsky

28.12.2010 15:56

ten most je primo na krizovatce mezi A87 a A863 nejde to neminout ale pravda je ze tam je tolik zajimavych mist a nametu pro fotografii ze nebudes vedet kam driv skocit :-D

Václav

28.12.2010 16:44

Martine dík za tip na ten most... člověče mám to přímo po cestě, takže mi bude stačit tam jen vyskočit z busu, odfotit to a pak naskočit do dalšího busu a pokračovat... paráda... teda pokud nebude pršet :o) Honzo já ty prográmky znám, ale nechce se mi utrácet 100 či 150 EUR za další software, když to zatím zvládá PS. No chtěl bych zkusit fotit panorama pod vodou - z ruky, tak v tom případě se tomu asi stejně nevyhnu. No uvidím :lol:
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Sdílení fotografie

Fotografii má v oblíbených 0 lidí

Informace

Fotoaparát: EOS 550D

Ohnisko: 20 mm

Expozice: 76 sec

Clona: f/8

ISO: 100