Brand

Teď zas budu zlobit já, mínusáři na značky!

1) Tome, máš zapotřebí takové argumentační fauly, jako je formulace "zkus si to sama"? Takhle kdybych na hlášení chyb odpověděl já zákazníkovi, tak mě šéf sjede jak slalom. Stejným způsobem reagují na kritiku začínající fotografové s přerostlým egem nahoněným mezi kamarády na facebooku - "ukaž ty, jak fotíš". A vem si, že návštěvníci fóra jsou v podstatě zákazníky, protože jim nabízíš nějakou službu, která vykazuje nějakou kvalitu a platí za ni návštěvností a klikáním na reklamu. A ano, když se jim kvalita služby nelíbí, tak můžou jít jinam, ale ty tím ztrácíš návštěvy.

 

2) Lukáš si nevšiml odlivu kvalitních "obyvatel" galerie... stačí se podívat na komentáře z doby před migrací a po ní, něco se změnilo, protože ubyly rady a zůstalo buď jenom mlčení nebo chválení. U spousty fotek je v popisku prosba o názor zkušenějších, ale ty názory jaksi chybí. Stejně tak mi chybí názory, jak na diváka působí fotografie. Všechno se to smrsklo jenom do pochval.
Jeden příklad za všechny - Standa Souček. Uměl se na fotku podívat z dost unikátní perspektivy a uměl fakt poradit a inspirovat. Kde je mu konec? Navíc měl v plánu seriál článků o fotografii z jiného pohledu, než návod "jak na to" nebo recenze techniky. Fotorádce si tím nechal ujít dost vyjímečnou příležitost, jak být jiný. V poslední době tu chybí ten komunitní duch, který z fotorádce dělal opravdu odborný server po všech stránkách.

 

3) Největší problémy?
- Samozřejmě šipky v galerii. Netuším, jak je fotorádce dělaný, ale představuju si to jako SQL databázi s pár tabulkami. Takže teoreticky by měl stačit napsat šikovný SELECT buď filtrovaný podle uživatele pomocí WHERE nebo tříděný podle kritérií času, atraktivity nebo komentářů, a potom výsledný dataset procházet. Konkrétní řešení nenavrhnu, protože systém neznám a nejsem ani webový vývojář, o SQL se zajímám okrajově a občas napíšu nějaký dotaz. Každopádně uživatelský komfort je určitě jedna z věcí, která motivuje lidi, aby do galerie přispívali. A se šipkami i okrajově souvisí doposud neopravená chyba s reloadem stránky při kliknutí na "like" a "oblíbené".
- Z mé pozice redaktora je velkým problémem práce s obrázky v textu. Tomáš jistě potvrdí, že spoustu práce při finálních úpravách článků nechávám na něm, jelikož nemám tolik volného času, abych ručně editoval vloženou fotku - změnit zobrazovaný obrázek na miniaturu, přihodit odkaz... zas tak dobře mě fakt neplatíte :). Přitom by stačilo přidat do menu novou možnost vložení obrázku, která by místo jednoduchého tagu IMG vložila IMG i s A-HREF a jedním vrzem by se udělala klikatelná miniatura, kterou by nebylo nutno ručně upravovat. Kvůli mé neochotě trávit hromadu času nad zbytečnou mechanickou prací nabírají recenze zpoždění, což se určitě nelíbí našim partnerům, kteří nám půjčují techniku. Jenže já mám na práci zajímavější věci, než je napodobování cvičené opice v přepisování odkazů.

- Zádrhel je hlavně komunikace mezi majiteli serveru a uživateli. Dělání mrtvého brouka prokládané nesplněnými sliby nepůsobí dobře. Pokud se vyskytnou nějaké problémy, bylo by dobré o nich uživatele informovat případně požádat o pomoc s jejich řešením. Zažil jsem pár webů, jejichž majitelé (z pohledu uživatele) kašlali na vývoj, ignorovali požadavky uživatelů na úpravy a přestože ty weby byly na začátku dost navštěvované, tak v průběhu času kvůli nesplněným slibům ztratili provozovatelé většinu z návštěvnosti a teď už jenom živoří někde na okraji. Neříkám, že se to samé stane Fotorádci, ale administrátor, který je věčně "bizy" a přitom si chce všechno řešit sám, prostě a jednoduše uživatele odradí.