Brand

Pro Kdesevzaltusevzal: Při funkci BULB je, jak už předemnou uvedl Tomáš, důležité používat dálkové ovládání, protože si opravdu nedokážu představit, jak by někdo držel třeba po dobu 5-ti minut zmáčknutou spoušť bez toho aniž by rozhýbal fotoaparát. O dálkovém ovládání jsem psal v minulém článku v rámci výběru vybavení, ale už nám asi zmizel z plochy. Dálkové ovládání určitě doporučuju koupit... volil bych tu nejlevnější originální verzi od Nikonu, nestojí to moc (já koupil svoje originální od Canonu za 10 liber) a rozhodně se to vyplatí. Profi landscape fotogafové vlastně vůbec nešáhnou na spoušť - ani když fotí za dne. Všechno odpalují přes dálkové ovládání, protože tím zamezují jakémukoliv dotyku a případnému roztřesení fotoaparátu, což je dobré kvůli maximalizaci ostrosti. U nikonu to může být třeba: "NIKON MC-DC2 KABELOVÁ SPOUŠŤ PRO D90" Nikon 16-85 je dobré sklo. Jak už psal Tomáš, u focení krajiny stejně cloníme, takže v té světelnosti v podstatě žádný zásadní limit není. Jediná výhoda objektivů s lepší světelností (jako je f2.8) je, že se s nimi většinou nemusí clonit tolik, aby byly dost ostré i v rozích. Koukl jsem do tabulek a Canon 17-55 f2,8 potvrzuje pravidlo a je na tom v tomhle směru o trošičku líp než to tvoje sklo. Ale jediné omezení z toho vyplývající je, že třeba tam, kde bude nedostatek světla a já budu chtít clonit co nejméně (abych neměl moc dlouhý čas), tak s Canonem mi bude stačit přiclonit třeba na f9 zatímco ty budeš muset přiclonit na f11, čímž se ti ten čas prodlouží. Ale jak říkám, tenhle druh limitu není nic zásadního. Co bych viděl jako limitující je spíš ohnisko, protože 80 % svých fotek nefotím záklaďákem ale širokáčem na 11mm. Ono se řekne, blbých 5mm rozdíl, ale je to znát. S těma minutama máš pravdu... jsem se tam v jedné závorce upsal :)