Brand

+1

 

otázkou zůstává, proč se tak málo lajkuje...

je to i kvůli ergonomii uživatelského rozhraní galerie? na většině internetů (facebooky, gůglplusy, megapixely, photoservery a další portály) je páčik umístěný POD fotografií, spolu s názvem a dalšími funkcemi. akorát tady máme anomálii. řekl bych, že většině lidí se nechce páčika a srdíčko lovit někde v horním rohu obrazovky; dílem proto, že na to nejsou zvyklí, dílem proto, že se jim nechce myšákem cestovat tak daleko.

pokud by mělo být relevantní hodnocení založené na počtu "líbí se mi" a "oblíbené", měly by tyto funkce být "strčeny" uživatelům až pod nos.

 

ono je to i logické. čteme shora dolů, čili napřed zkonzumujeme obsah a poté ho hodnotíme. vracet se proto nahoru je tak trochu divné.

 

druhá otázka je, jestli jsou lidi vůbec ochotni hodnotit... někoho nezajímá vůbec nic a jenom kouká, někdo se drží svého kopyta a hodnotí jenom svůj žánr, někdo jde na jistotu, hodnotí jenom evidentní pecky a bojí se, aby náhodou neohodnotil i něco, co evidentní pecka není a tak se neztrapnil před ostatními.

 

 

ještě ke zmíněné migraci hvězdiček ze starého systému. je otázka, proč to dělat. a proč dávat "like" za 4 nebo 5 kusů. proč nedávat like i za jednu hvězdičku? koneckonců i jedna hvězdička se dá považovat za vyjádření, že se někomu něco líbí, ne? nikdy přece nebyla daná stupnice, od kolika hvězdiček je fotka dobrá. to, že se nepoužívala celá škála a že se klikalo na pět nebo nic, je druhá věc.

 

mezi námi děvčaty, ono to hvězdičkové hodnocení bylo stejně nic neříkající jako pětky na photoserveru, protože k tomu chyběla verbální odezva, která by vysvětlila, proč někdo hodnotil tak jak hodnotil.