Brand

Jarní...

Jan

89.2 %

Zhlédnutí1139

Líbí se2

Oblíbená0

Popis fotografie

Publikováno: 23.5.2012

Mým cílem je dopracovat se k produkci velkoformátových fotografií, optimálně čtvercového formátu. A tak když jsme se po focení stratrailů (jedna z mých posledních fotek) přesunuli s mistrem velkoformátových fotografií Karlem Horáčkem do Českosaského Švýcarska, zkusil jsem se řídit jeho radami a exponovat vhodné podkladové fotografie. Je to zatím jen pokus, počasí příliš nepřálo a navíc tam sám vidím dost chyb, nicméně mě zajímá váš názor. Jinak se jedná o panorama z 8 fotografií (4 x 2 dynamicky), rozlišení 5354 x 5354 pix, velikost 82mb. Snad jen kvůli různému nastavení monitorů - přepal tam není, můžete si fotku stáhnout a zkontrolovat histogram:)

Kategorie: Krajina

Další fotografie autora Jan Šmíd, Master QEP

Diskuse

archetto

23.5.2012 16:02

stratrailů, podkladové fotografie, 4 x 2 dynamicky - absolutně nemam páru o čem to tu píšeš. přijde mi trochu tristní tolik snahy na 1200x1200; 1025KB. ale pravdou je, že se na to celkem příjemně kouká. ale vo tom to (doufam) je ;-)

Jan

23.5.2012 16:09

Archetto když se podíváš do mých starších fotek, tak tam uvdiíš foto s názvem Startrailový pokus, Takže to byla jen zmínka o tom. 4x2 dynamicky znamená, že jsem na tohle pano použil 4 fotografie a od každé jsem ještě užil expo bracketingovou verzi. A tady nejde o snahu a prezentaci na FR, ale spíš o to vůbec zvládnout workflow, protože budou-li příště lepší podmínky a já to taky líp nasnímám (třeba kompo vpravo není dotažené, chjo), tak už to pak můžeš tisknout

Jan

23.5.2012 16:10

na docela slušný velikosti, třeba metr na metr a tak...je to prostě něco jiného než jendořadé nudlo panorama...tím ovšem nechci shazovat jednořadé pano, třeba Roman má některé suprové. Prostě tohle je můj pokus a velkoformátový čtverec, asi tak ;-)

Stanislav Souček

23.5.2012 16:55

To chce vidět na papíře:-x :-x

Jan

23.5.2012 16:58

Stando tohle ještě ne, na to je škoda papíru ;-) Jen testovací produkt bez ambice na větší prezentaci, přeci jen počasí bylo spíš nijaký než nějaký :roll:

Stanislav Souček

23.5.2012 17:03

No jistě, že finální verzi. S pěkně odstupňovanými valéry. Tady to není zrovna stopro ;-) Jak jsem si všiml, jsi hoževnatý, tak nepochybuju že to zvládneš v rekordním čase

franta huf

23.5.2012 17:03

pro mě dooost složitý, ale v téhle velikosti se mi líbí :-x ;-) :-x

Jan

23.5.2012 17:05

No nejprve to chtělo vědět jak, to už vím...teď to chce počasí, ale obávám se, že aktuální to bude až na podzim, pěkně probarvené + mlhy ;-)

Stanislav Souček

23.5.2012 17:09

Jasně, musíš mít to knofhof

Maryen

23.5.2012 19:31

celkově působí dobře....jen mi přijdou přechody dost ostré a někde je i vidět aura ? Možná je to mlhou....nevím, neviděla jsem ;-) :-x

Jan

23.5.2012 19:33

Aura to nejni, jen ranní opar...fotka není moc upravovaná ;-) Mlha bohužel nebyla, i když jsem si ji přál, ale houby, že :-(

kid

23.5.2012 20:00

jak píšeš, počasí moc nepřálo, jinak pěkné :-x

Maryen

23.5.2012 20:31

Johnny, já myslela nad tím 2.,3., a 4. pásem lesa.....je taková aura....hmmmm

Jan

23.5.2012 20:34

jj...jdu studovat rawy...buď je to opar anebo jsem to, dámy prominou, posral v camera raw s clarity :oops:

Jan

23.5.2012 20:40

tak je to půl na půl...opar tam je, ale díky clarity jsem sice zvýraznil linie, ale taky zesílil oparovost = vizuelně aura...Karel mi teď radil, že je možnost udělat i lokální clarity, takže to chce udělat bkt pano + jedno základní expo pano bez clarity a jedno s clarity a pak to všechno skládat :roll: Ale jestli se do toho kdy pustím, tak jen až budou podklady aspoň na 85%, ne na 50% jako teď :-P

Šedivý Ivan

23.5.2012 20:55

Tak tahle diskuze je daleko přede mnou a mými současnými obzory; každopádně přeju ať Ti to fotí :-D :-x

Stefan

23.5.2012 23:06

no, na moje makříčka to jsou taky nepoužitelné (i když zajímavé) informace ;-) ale hraj si synku, hraj :-D aspoň nebudeš zlobit ;-) :-x

RomanNZ

24.5.2012 08:02

nejlepí je na clarity nehrabat a je to :D ještě před přečtením komentů mě napadlo hned špatný prolnutí vrstev a tím pádem aura, peru se s tim docela často, nic jednoduchýho :( špatný to není a data i na nepřízen počasí vypadají pěkně, jen to zpracování, který časem vychytáš :)

eyesforyou

24.5.2012 12:39

tak to čtu a trochu se v tom ztrácím, řekl bych že fotografie je o vidění světa, především ale o světle a náladách, téhle světlo chybí, náladu má...diskuse mi přijde spíše o PP a ne o fotografii, dělá to na mně dojem, že foťáky brzy nebudeme potřebovat..nic ve zlém Johnny, snažím se chápat potřeby dnešního světa, jeho vidění, co je třeba mu předkládat, aby ocenil...přesto všechno nikdy nepřestanu obdivovat skvělé fotografie bez kdovíjakých prostředku SW

eyesforyou

24.5.2012 12:45

programů. Fotografie , které dosáhly lapidárního sdělení s velmi jednoduchými prostředky a jejich sdělnost přetrvala desetiletí a vkus té které doby. Je to pro mně a jistě i pro mnohé z nás ideál, na který já asi nikdy nedosáhnu. No omlouvám se, za tu delší únavnou řeč a znovu opakuji..nic ve zlém....fotka se mi ale líbí tak je je, vidím za ní snahu vyjádřit to co cítíš a ne to co vidíš takže :-x

eyesforyou

24.5.2012 12:49

ještě se neubráním dodat, že modla doby a sice TK není to co fotografii dělá, viděl jsem dechberoucí fotografii s neřešenou TK a viděl jsem TK dokonalé nic neříkající. A už jsem zticha kamarádi :-)

Jan

24.5.2012 17:04

Martine všemu rozumím a chápu, co říkáš a jak to myslíš. Ale nerozumíme si v jedné věci - mistři krajináři sice fotili na primitivní technice, ale právě ona primitivní technika, brutálně velké formáty a vůbec veškeré vybavení jim umožňovalo dělat fotky o obrovských velikostech, takových, které dnes odpovídají fotce třeba o 200MB. Klidně clonili na f45 apod. Dnes je vše daleko modernější, nicméně digitální technika ještě v mnohém nemůže konkurovat klasickým

Jan

24.5.2012 17:10

klasickým manuálním fotoaparátům. Proto chce-li se dnes krajinář přiblížit fotkám krajinářů jako je třeba Havel (stále žijící a aktivní fotograf) a chce používat digitální techniku, nezbývá mu nic jiného, než zvládat kromě umění zachytit světlo, kompozici, atmosféru...také zvládat velmi širokou paletu postprocesových technik :-( Staří klasici používali taková monstra, jako je třeba linhofka, ale díky ní se pohybovali v oblasti středo- a velkoformátové fotogra

Jan

24.5.2012 17:15

fie. Ale tomu já se svým 12mpix šmudla čipem nemůžu zdaleka rovnat...a pokud chci, nezbývá mi než fotografie skládat do panoramat a prát se s postprocesem. Anebo můžu jít cestou starých praktiků, ale ta je mi znalostně ještě vzdálenější. Takže chápu, že na tebe mohla ta diskuze působit tak, že mi jde vlastně jen o PP a nic jiného. Není to pravda. Když budu bravurně zvládat PP, ale nebudu umět najít a zachytit světlo, pak je mi PP k ničemu a budu sice produkovat technick

Jan

24.5.2012 17:17

y velmi kvalitní fotografie o tiskuntelné velikosti v řádech metrů, ale nikdo o ně nebude jevit zájem. A pak jde také Martine o to, že mně se prostě velkoformátová fotografie líbí. Pokud by mi nijak neučarovala, mohl bych spoustu otravných procesů a znalostí hodit za hlavu a žít spokojenější fotografický život ;-) Ale to můžu vždycky a dokud mi mozek ještě trochu slouží a udržím moč a stolici, abych mohl lézt po kopcích, chci jít cestou starých krajinářů, jen na mo

Jan

24.5.2012 17:19

derní technice ;-) A už končím, jen jsem chtěl, abys věděl, že nejsme ve při a že jsem se nerozhodl degradovat fotografii jen na striktní a 101% TK, avšak sterilní. To vůbec. Chtěl jsem tu jen vysvětlit své myšlenkové pochody a směr, kterým bych se chtěl ubírat :-)

Stanislav Souček

24.5.2012 18:22

Johnny myslím, že jsi ani v nejmenším nepochopil smysl Martinova příspěvku. "...třeba Havel (stále žijící a aktivní fotograf) a chce používat digitální techniku, nezbývá mu nic jiného, než zvládat kromě umění zachytit světlo, kompozici...také zvládat velmi širokou paletu postprocesových technik " To jsi nemyslel vážně, že ne?

Jan

24.5.2012 18:43

Já jsem Stando psal, že chce-li se dnes krajinář přiblížit fotkám krajinářů jako je třeba Havel a chce-li používat digitální techniku, potom musí zvládat...jinými slovy dichotomie starých středo- a velkoformátů versus dnešní digitální technika, která se co do velikosti "rozlišení" a možností optiky nemůže vesměs se starými deskáči rovnat. Nikde jsem nepsal, že Havel fotí digitálně...takže myslím, že jsem smysl Martinova sdělení pochopil jen jsi asi ty nepochopi

Jan

24.5.2012 18:44

l smysl sdělení mého a vytrhl jsi část věty(vět) z celkového kontextu ;-)

Stanislav Souček

24.5.2012 18:57

Hm, možná jsem nepochopil já. Ale vtip je v tom, že Martin ani v nejmenším nezmiňoval techniku(ať digitální či analog) Mám za sebou letité zkušenosti s velkým formátem(18x24) a věř, že ani jeden z mých učitelů nebral v potaz techniku, jakou jsem předkládanou fotku dělal. Vždy, VŽDY(!) rozhodovala výsledná fotografie. A nepřej si slyšet, co jsme si museli vyslechnout my, když jsme chtěli "mnohomluvně" vysvětlovat fotku. Vždy byla odpověď jediná:

Stanislav Souček

24.5.2012 18:58

"Buď to ve fotce je, pak mlč, nebo to tam není, pak to neukecáš. Můj názor na úpravu fotek je následující: Když prohlížím fotku, ani v nejmenším mě nezajímá, jakým způsobem jsi jí docílil, jak daleko jsi musel jet, jak drahou techniku jsi použil, kolik hodin jsi strávil nad editorem...! To jsou marginální informace. Pro mě, jako diváka mají být všechny informace, potřebné k pochopení fotografie, obsažené na fotce.

Jan

24.5.2012 19:05

No já jsem taky mnohomluvně fotku nevysvětloval...v úvodu jsem zmínil, že jde o POKUS, můj první pokus o velkoformátový čtverec. Dále jsem uvedl, že počasí nepřálo a že tam sám vidím dost chyb. Čili kdybych si sám fotku známkoval, dám ji tak za 3. Mně šlo o to vědět, jak celkově fotka působí, zejména formátem, protože na někoho může lépe působit pano v jedné řadě, někdo preferuje čtverce atd. A s posledním nemůžu souhlasit...na jakémkoliv fotoserveru máš mo

Jan

24.5.2012 19:08

žnost prezentovat fotku pouze v pidi rozlišení...a je velký rozdíl, jestli máš +- dobrou fotku, tak nějak upatlnou, o velikosti 500kb anebo máš tu samou o velikosti 100mb. Samozřejmě počítám s tím, že fotka má svůj obsah a sdělení v obou případech. Autor té druhé fotky musel přece prokázat daleko větší erudici a schopnosti, než autor první, což se projeví nejsnáze při tisku...resp. první fotku ani nevytiskne. ¨když se podíváš např. na fotky L. Kamaráda, ano, můž

Jan

24.5.2012 19:11

eš je napodobit, mít stejné světlo, atmo atd., ale nikdy nedosáhneš stejné kvality. Proč? Protože jednoduše nevíš, JAK to udělat. A o tom všem je vložení této fotky. Třeba to byla chyba, tak radši napříště vložím něco, kde si budu obsahem sdělení a kvalitou +- jistý a nebudu se radši s vámi dělit o svoje neumělé pokusy ;-)

Stanislav Souček

24.5.2012 19:17

Sorry. Omlouvám se, že jsem se nechal zatáhnout do této bezpředmětné dizkuze. Ty evidentně mluvíš o něčem jiném než já. Pro mě je prioritní kvalitou "sdělení" a "vypovídací hodnota", ty se spokojíš s "technickou kvalitou" Jsem holt stará škola. Ještě jednou se omlouvám.

Jan

24.5.2012 19:18

Nespokojím se s tk, psal jsem to výslovně několikrát, ale je vidět, že je tato diskuze skutečně bezpředmětná ;-)

eyesforyou

24.5.2012 20:39

Pánové, přátelé..jsme obdařeni zdůrazňuji OBDAŘENI řečí a mimo jiné schopností fotografovat, obojí by měl být prostředek dorozumění, Johnny vím o čem mluvíš a Standa jistě taky, přesto vzniklo nedorozumění a to mně moc mrzí. Smysl mé poznámky byl pouze v tom, minimálními prostředky dosáhnout velkou sílu sdělení a to v nejrůznějších podobách. Ostatní je forma sdělení na které dle mého tak moc zase nezáleží.....věřím že moje poznámky a i vaše jsou p

eyesforyou

24.5.2012 20:41

pouze špatně zvolenou formou, jejímž obsahem je dobrá vůle...

Karel Horáček

5.7.2012 16:58

Není to jen o TK či o OBSAHU ... dobrá fotka je o obojím! Fotka s dobrým obsahem a kulhající TK bude vždy minimálně o level níže, nežli fotka s dobrým obsahem ale i dobrou TK ! Bohužel ten obsah na diváky dýchne vždy a hned, zatímco TK jen někdy a když, tak později.

Karel Horáček

5.7.2012 17:02

Johnny se zřejmě snaží nyní pracovat na TK, bez ohledu na obsah, aby si právě tu TK osvojil. Poté obé spojí a vytvoří dobrý obsah s dobrou TK, kdy strčí do kapsy ty fotografie s dobrým obsahem ale horší TK, které ten obsah nebudou moci ve větším formátu komukoliv předat, ať bude mluvit sama za sebe sebelíp ... ;-) ... v dobrém myšleno. ;-)
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Sdílení fotografie

Fotografii má v oblíbených 0 lidí

Informace

Fotoaparát: D5000

Ohnisko: 240 mm

Expozice: 1/40 sec

Clona: f/11

ISO: 100