Brand

Recenze Sony Alpha 58 + SAL18552

SLT

SLT foťáky (Single-Lens Translucent), kam patří právě nový SONY Alpha 58 (A58), nelze po technické stránce označit za zrcalovky. Zrcadlo sice využívají, ale je fixní a z velké části propustné (přibližně 70% světla se dostane až k samotnému zobrazovacímu senzoru). Zbylý odraz je využit pro fázové ostření.

Výhodou takové konstrukce je především rychlé sekvenční snímání jako u mirrorless přístrojů a pohotové automatické ostření v průběhu natáčení videa nebo při použití živého náhledu. Daní za tyto benefity je ztráta téměř 1/3 světla, které přichází přes optiku objektivu. Z toho vyplývá možné snížení kvality obrazu za zhoršených světelných podmínek. Jaký to má reálný dopad na snímky lze dobře demonstrovat na modelech NEX 7 a SLT Alpha 77. U obou byl použit prakticky stejný snímač, ale NEX 7 má znatelně nižší úroveň šumu při vyšších hodnotách ISO. Rozdíl je však patrný pouze při přímém porovnání.

1_zaznamceleobrazovky17.7.2013150715.jpg

Vlevo je 100% výřez z A77 a vpravo z NEX 7 na ISO 1600. A77 více "žehlí" šum v jpg. Převzato z databáze Imaging Resource.

A58 je sice na tom po stránce šumu dobře. Jaké má ale jiné nedostatky či klady se dozvíte v následujícím textu.

Úvod, konstrukce, elektronický hledáček

Historické kořeny SLT nesahají oproti SLR příliš hluboko. I přesto rodina SLT zahrnuje několik technicky zajímavých přístrojů a případně vhodných alternativ za SLR. A58 patří mezi nejlevnější z nich. Jedná se o novinku, která byla uvedena na trh společně s NEX 3N. V některých ohledech jsou oba přístroje podobné. Stejný původ se nezapře. Z majoritní části se však liší. Oba stojí však téměř na chlup stejnou částku, která je mimochodem velmi lákavá.

A58 jsem měl možnost testovat déle než měsíc. Fotil jsem se setovým objektivem a portrétním Zeissem 85mm f1,4, na který právě chystám další recenzi.

I když jsou tabulkové specifikace dohledatelné na mnoha stránkách, pro úplnost recenze je raději přikládám:


  • 20,1Mpx snímač Exmor™ APS HD CMOS
  • Obrazový procesor BIONZ
  • Vysokorychlostní sériové snímání 8 fps s průběžným AF doostřením
  • Video Full HD (50i) s možností ovládání P/A/S/M
  • Clear Image Zoom
  • Hledáček OLED Tru-Finder™ s vysokým rozlišením a 100% pokrytím
  • 2,7" LCD displej o rozlišení 460 800 bodů
  • Rozšířený rozsah citlivosti 100-16000 ISO
  • 15bodový systém automatického ostření se 3 křížovými senzory
  •  

    I když se podle názvu A58 tváří jako přímý nástupce A57, je toto označení poměrně zavádějící. V mnoha směrech je A58 ochuzen. To však nelze říci o elektronickém hledáčku.

    Z předchozího popisu konstrukce SLT tak trochu vyplývá, že A58 používá elektronický hledáček (EVF). Pravděpodobně z toho důvodu, že 30% odrazu z dopadajícího světla na zrcadlo by bylo nedostatečné pro jasné zobrazení v hledáčku za použití klasické matnice. Další důvod jistě tkví v tom, že Sony považuje digitální zrcadlovky za "žijící fosílie".

    EVF vs. optický hledáček

    Jaké jsou klady a zápory EVF oproti optickému hledáčku? Tak v prvé řadě EVF zobrazuje veškeré informace včetně histogramu, vyvážení bílé barvy a aktuální expozice. Fotograf tak vždy vidí přesný náhled snímku před stiskem spouště. Dokonce je patrná i úroveň šumu při nastavení různých hodnot ISO. S EVF A58 se také poměrně dobře manuálně ostří díky peaking funkci (barevné zvýraznění zaostřených oblastí) a digitálnímu zvětšení obrazu. Určitě precizněji než u mého Canonu 5D v kombinaci s jemnou matnicí EE-S.

    Ukázka manuálního ostření s foťáky Sony pomocí peaking funkce.

    Dále se mi u EVF obecně libí komfort focení portrétů v protisvětle. Pro oči není přeci jen ideální fotit delší dobu v protisvětle přes optický hledáček zrcadlovky. Při natáčení videa je eletronický hledáček také výborný.

    Na druhou stranu EVF za klasickým optickým hledáčkem pokulhávají v kvalitě a zobrazení, především za nižšího osvětlení. V šeru velmi rychle naroste barevný šum a sníží se obnovovací rychlost obrazu, tedy klesne počet fps v hledáčku. Dále je obraz EVF za denního osvětlení při použití stejných objektivů tmavší a méně jemný oproti optickému hledáčku. Snad poslední výrazný zápor představuje nižší výdrž baterie u foťáků s EVF (ta se konkrétně u A58 pohybuje na úrovni okolo 700 fotek na jednu baterii).

    Specifikace EVF A58

    Pojďme se nyní podívat na konkrétní specifikace hledáčku A58. Zvětšení EVF je u A58 "pouze" 0,88x oproti 1,04x u A57. Jeho velikost je tak mírně větší než u zrcadlovek stejné cenové kategorie. Pro zobrazení byl použit panel OLED oproti staršímu LCD u A57. Při porovnání obou hledáčků A57 a A58 je OLED více kontrastní a světlejší s věrnějším podáním barev (především černé).

    EVF A58 svým rozlišením 1,4 milionu efektivních pixelů a zvětšením však nedosahuje úrovně hledáčku NEXů. Na druhou stranu je plného rozlišení EVF u řady NEX (2,4 miliony pixelů) využito pouze při natáčení videa. Při živém náhledu je pravděpodobně z důvodu úspory baterie rozlišení značně nižší. Proto doporučuji vyzkoušet EVF v obchodě a neřídit se pouze počtem pixelů udávaných výrobcem.

    Celkově hodnotím EVF A58 velmi dobře. Barevný šum sice úměrně narůstá se snižujícím se množstvím světla. Zároveň klesá i počet fps. Na druhou stranu by fotograf při použití optického hledáčku za stejně špatných světelných podmínek neviděl téměř nic. Nelze to proto považovat za zápor. EVF A58 pokulhává snad jen ve zvětšení, které by mohlo být přeci jen o chlup větší. Rozlišení je dostatečné a zároveň oceňuji použití panelu OLED.

    Pokud bych měl srovnat hledáček A58 s nižší třídou zrcadlovek, volil bych pravděpodobně EVF. Už jen z důvodu snadného manuálního ostření, což je obecně u zrcadlovek bez ostřícího klínu či potvrzovacího čipu obtížné. Doporučuji však vyzkoušet obě možnosti v obchodě a vybrat dle vlastních preferencí, protože kvalita hledáčku, pocit z focení, ostření a samozřejmě obrazová kvalita jsou v případě výběru nového foťáku rozhodující.

    Ještě bych rád zmínil několik drobností k EVF - mezi LCD a EVF lze přepínat manuálně nebo na základě očního senzoru. Automatické přepnutí je subjektivně "rychlé", ale mohlo by to být lepší. Líbila se mi i možnost aktivace automatického zaostření po přiložení oka k hledáčku. Fotograf tak po aktivaci EVF dostane vždy zaostřený obraz bez namáčknutí spouště.

    Kvalita LCD

    Jelikož STL nevyžadují předsklopení zrcadla pro aktivaci náhledu na LCD, používal jsem EVF i LCD podobně často. Kvalita LCD mě však neoslnila. Oproti A57 je znatelně menší (o 0,3 palce) a má zároveň nižší rozlišení, prakticky poloviční. Velikost LCD je 2,7 palce a počet pixelů 460 000. Jemnost zobrazení je tedy na podobné úrovni jako u nového NEX 3N. Barvy jsou mdlé a málo kontrastní (ve srovnání s EVF). Na druhou stranu lze display vyklopit o 90 stupňů při focení z úrovně pasu či 45 stupňů při pořizování snímků nad hlavou. Vyklopení LCD je dnes poměrně běžná a opravdu užitečná možnost především pro natáčení videa. Vzhledem k ceně A58 je kvalita LCD pochopitelná. Kvalitu pořízených snímků jsem raději většinou kontroloval přes hledáček OLED.

    Plastové tělo..i bajonet

    Oproti A57 je 58 znatelně lehčí (méně než 0,5 kg) a menší. Vzhledem ke své cenové kategorii je zpracování na dobré úrovni.

    Tělo je plastové včetně bajonetu pro objektiv, což je z mého pohledu nepochopitelné. Nelze předem říci, jaké známky používání bajonet ponese po několika měsících častého měnění objektivů. Pravděpodobně bude vše v pořádku, ale z vlastní zkušenosti focení s Canonem 50mm f1,8 II (který je kompletně plastový) vím, že časem dojde k opotřebení a odpadávání malých kousků plastu. Ty pak padají na samotný obrazový senzor a není to moc příjemná skutečnost.

    Jen mě tak napadá, o kolik by asi celý foťák byl dražší v případě použití bajonetu kovového..

    Snad jedinou kovovou části na celém foťáku tak zůstává patice na blesk. V té je zabudován konektor pro volitelné příslušenství (např. mikrofon atd).

    Externí mikrofon (ECM-XYSTM1) pro foťáky a kamery Sony s novým konektorem.

    Grip je relativně hluboký a poměrně příjemný. Ergonomie mi se setovým objektivem vyhovovala. Nedokážu si ale představit delší focení např. se značně těžším Zeissem 85mm f1,4. V takovém případě je držení po chvilce méně příjemné.

    Rozmístění ovládacích prvků je také poměrně dobré až na tlačítko "MENU". To je pod ovladačem režimu focení. Umístil bych jej spíše do středu otočného voliče. Je ale fakt, že po nastavení všech potřebných hodnot není prakticky potřeba znovu navštěvovat nabídku MENU.

    Obrazový senzor, šum, dynamický rozsah a barevné podání

    Uvnitř plastového těla se ukrývá nově navržený CMOS APS-C snímač s 20,1 miliony pixelů. Procesor BIONZ také prošel inovací a výrobce udává nízkou hladinu šumu.

    Musím potvrdit, že i přes vysoké rozlišení snímače a použití SLT technologie je šum na dobré úrovni do ISO 1600/3200. Je sice mírně vyšší než u A57. Na druhou stranu je dle mého subjektivního pozorování na nepatrně nižší úrovni oproti Canonu 650D (při porovnání fotek ve stejném rozlišení), což také potvrzuje výše uvedené měření laboratoře DxOMark.

    Při porovnání RAWu však A58 znatelně zaostává za A57 a Canonem 650D, jistě z důvodu vyšší hustoty pixelů. Oproti svým konkurentům A58 také exceluje v dynamickém rozsahu. Není ale divu, že je lepší než Canon 650D, který používá archaický snímač. Nikon D5200 je ve všech ohledech lepší. Jeho cena je však o 50% vyšší.

    _dsc1295.jpg

    Problém s hladinou šumu u A58 je však v tom, že jeho redukci nelze vypnout. Tím se opět dostáváme k nepovedenému jpg engine foťáků Sony. Uplynulé dva roky jsem měl možnost fotit s více než deseti foťáky této firmy a vždy jsem fotil výhradně do RAW. Snímače foťáků SONY jsou obecně výborné, a proto je škoda, že s engine jpg si výrobce více nepohrál.

    Přesnost barevného podání je dobrá. Foťáky Sony ale postrádají takový ten barevný "charakter" jpg. Těžko se to popisuje, ale pokud se podívám na fotky z Canonu či Nikonu, je na první pohled patrné, čim byla fotka pořízena. Sony má spíše silně neutrální barvy.

    Další funkce A58

    Sériové snímání bylo oproti A57 sníženo z 10fps na "pouhých" 5. Hodnota to není špatná, ale jedná se o výrazný downgrade. Líbila se mi také funkce priority rychlosti seriového snímání, kdy A58 vytvoří osm 5MPX ořezů za jednu vteřinu s kontinuálním ostřením. Tato hodnota je však opět nižší oproti A57, který dokáže 12 snímků za vteřinu ještě ve vyšším rozlišení. Ostření je shodné s A37 a A57, tedy 15 AF bodů zahrnující tři křížové. Foťák celkově reaguje pohotově, ale nedokáže např. zachytit proti objektivu běžícího psa. Všechny AF body jsou umístěny ve středové oblasti.

    Díky aktivované stabilizaci se mi reálně podařilo udržet ostré fotky na nejširší ohnisko setového zoomu při časech 0,5s. Na nejdelší ohnisko (55mm) pak okolo 1/6 až 1/8 s.

    Natáčení videa

    Jak jsem již zmínil, výhodou SLT je kontinuální a rychlé ostření v průběhu natáčení videa. A58 nabízí stejné možnosti pořizování videozáznamu jako NEX 3N. Nabídka formátů je oproti vyšším řadám NEX ochuzena pouze o 50p ve full HD. Jinak je na váběr 25p full HD a prokládaný obraz 50i ve full HD. Datový tok je stejný jako u řady NEX- maximálně 24 megabitů za sekundu. Zároveň je nabízena funkce stabilizace (SteadyShot INSIDE). Dojde tak k ořezu obrazu přibližně na velikost M4/3 foťáků, tedy crop 2. V kombinaci s optickou stabilizací setového zoomu je video relativně plynulé i při chůzi. Nedosahuje ale úrovně SONY HX9V či kompaktů/ kamer s menším snímačem. Po zapnutí stabilizace senzoru (tzv. posunové stabilizace) je délka záznamu videa omezena na 9 min. V ostatních případech je možno natočit bez přestávky 29 min. Nechal jsem foťák nahrávat po tuto dobu a oproti NEX 5N nebo NEX 7 se žádné přehřívání nekonalo. V případě optické stabilizace nedochází k ořezu obrazu a je tak využívána plná velikost snímače.

    Celkově je kvalita záznamu velmi dobrá, i když ovládání je značně krkolomné a nelogické. Lze sice nastavit clonu, čas ISO atd. Oproti řadě NEX ale při stisku tlačítka pro nahrávání v průběhu např. používání priority clony dojde k aktivaci automatiky videa. Pro širší možnosti nastavení je nutné přejít do zvláštního módu pro video a až poté nastavit potřebné hodnoty. Možná je chyba na mé straně a nedokázal jsem jen více proniknout do spletitého nastavení foťáku. Podle všeho je však opravdu potřeba aktivovat přes otočný volič nabídku videa, poté zvolit režim natáčení a až poté začít točit (pokud tedy chcete mít plnou kontrolu nad nastavením potřebných hodnot).

    Šum je dobře kontrolován v průběhu natáčení při použití vyšších hodnot ISO (maximálně lze nastavit 3200), i když NEX 5N je na tom lépe.

    Vítanou volbou je pak 3,5mm jack pro připojení externího mikrofonu, protože motorek setového objektivu je značně hlasitý. I při použití binaurálního elektretového mikrofonu německé značky Soundman (model OKM II Studio) bylo ostření slyšitelné stejně jako mačkání tlačítka pro natáčení. Mikrofon Soundman se používá jako klasická sluchátka do uší. Vzdálenost objektivu od mikrofonu byla tak v průběhu videa více než půl metru!

    Pro plné využití potenciálu A58 je nutností externí rekordér a synchronizace zvuku s videem při střihu, protože A58 neumožńuje nastavení vstupu hlasitosti mikrofonu. To však rozhodně nepovažuji za zápor vzhledem k ceně. Naopak vstup pro mikrofon je velmi vítanou možností, avšak doporučuji ostřit manuálně. Nevýhodou takové volby je však ochuzení se o rychlý AF ve videu.

    Přikládám odkaz, který pěkně znázorňuje možnosti A58 při natáčení videa:

    Kvalita nového objektivu SAL18552

    Nově navržený setový zoom SAL18552 byl měl dle výrobce být méně náchylný na odlesky než původní verze. Neměl jsem možnost oba modely porovnat, ale má kopie byla na "flare" značně náchylná. V některých případech to nebylo rušivé. Při focení běžných kýčových snímků (focení západu slunce) byl ale flare na nejširší ohnisko nepřehlédnutelný a velmi rušivý. Nikdy jsem se u žádného objektivu nesetkal s tak výrazným problémem při focení v protisvětle.

    _dsc1318.jpg

    Po optické stránce nemám větší výhrady. Zkreslení je samozřejmě patrné na nejširším ohnisku. Po aplikaci korekce optických vad se ale nejedná o problém. Ostrost je na setový zoom standardní.

    Objektiv není vhodný pro focení krajin z důvodu rotace předního elementu. Použití polarizačních filtrů je proto obtížné. Zároveň vidím problém pro natáčení videa v již zmíněné hlučnosti automatického ostření a také při použití Fader ND filtrů.

    Nelíbilo se mi také, že zadní krytka objektivu je vyrobena z velmi nekvalitního plastu, který připomíná víčko od jogurtu :).

    Objektiv ostří od 25 cm. V porovnání se setovými objektivy konkurenčních značek bylo příjemné zjištění, jakého zvětšení lze se SAL18552 dosáhnout na nejdelším ohnisku.

    Ještě musím dodat, že jeho konstrukce je mírně netradiční. V nejkratším stavu se ohnisko pohybuje okolo 35mm. Při zoomování dochází k vysunutí předního elementu stejně jako při focení na nejširší ohnisko. Zároveň se otáčením koncové, vysunuté části objektivu manuálně ostří.

    Závit objektivu je plastový (stejně jako na těle). Při použití pouze setového zoomu tak pravděpodobně bude docházet k menšímu opotřebení než u kovového závitu.

    Objektiv je složen z osmi elementů v sedmi skupinách. Dva z mich jsou asférircké. Maximální clonové číslo je 22, ale při takovém nastavení dochází ke znatelné difrakci.

    Celkově vzato se jedná o běžný seťák. Vysloveně neurazí, ale ani nenadchne. V některých oblastech spíše pokulhává za setovými objektivy např. řady NEX (především pak SEL1855).

    Ukázkové snímky

    _dsc1306.jpg_dsc1331.jpg_dsc1380.jpg_dsc1405.jpg_dsc1395.jpg_dsc1334.jpg

    Ukázkové fotky s objektivem Carl Zeiss 85mm f1,4

    • upravené

    _dsc1063.jpg_dsc0790.jpg_dsc0753.jpg

     

    • fotka v plném rozlišení bez úprav

    _dsc0976(2).jpg

    ISO 100, f2, 1/1250s

    Závěr

    A58 je velmi vydařený foťák. Canon za stejnou cenu nabízí např. EOS 1000D bez objektivu! Existují samozřejmě lepší "entry-level" SLT a zrcadlovky (např. Nikon D5200). Neznám ale jiný foťák, který má v současné době lepší poměr cena:výkon. V mnoha ohledech je A58 na úrovni A77, který se prodává za dvojnásobek ceny. Vzhledem k ceně jsou všechny malé nedostatky A58 zanedbatelné. Snad jen ten plastový bajonet a horší LCD. Kvalita fotek je výborná, video nabízí četná nastavení a výstup mě také mile potěšil.

    V některých recenzích jsem četl, že A58 má pomalé ostření. Musím s tím nesouhlasit. Ostření je přesné a pohotové. Zároveň je velmi rychlé a přirozené i v průběhu natáčení videa.

    A58 musím mimo jiné velmi pochválit za kvalitu OLED hledáčku, sekvenční snímání, dostatečně veliký grip a možnost připojit externí mikrofon.

    Nebojím se A58 označit za bezkonkurenční foťák (vzhledem k ceně jej výrazně preferuji před základními zrcadlovkami) a pokud bych měl hodnotit procentuálně, zaslouží si 90%.

     

     

    SLT foťáky (Single-Lens Translucent), kam patří právě nový SONY Alpha 58 (A58), nelze po technické stránce označit za zrcalovky. Zrcadlo sice využívají, ale je fixní a
    z velké části propustné (přibližně 70% světla se dostane až k samotnému zobrazovacímu senzoru).
    Zbylý odraz je využit pro fázové ostření. Výhodou takové konstrukce je především rychlé sekvenční snímání jako u mirrorless přístrojů a pohotové automatické ostření v
    průběhu natáčení videa nebo při použití živého náhledu. Daní za tyto benefity je ztráta téměř 1/3 světla, které přichází přes optiku objektivu. Z toho vyplává možné
    zhoršení kvality obrazu za snížených světelných podmínek. Jaký to má reálný dopad na snímky lze dobře demonstrovat na modelech NEX 7 a SLT Alpha 77. U obouch byl použit
    prakticky stejný snímač, ale NEX 7 má  znatelně nižší úroveň šumu při vyšších hodnotách ISO. A58 je sice na tom po stránce šumu dobře. Jaké má ale jiné nedostatky či
    klady se dozvíte v následujícím text

    Michal Kroupa

    Michal Kroupa je milovník fototechniky, buněčný fyziolog, optimista a nejmladší z trojice členů KK FOTO www.facebook.com/fotokaka. Věnuje se převážně portrétní, svatební a glamour fotografii. Má slabost pro Leicu, Carl Zeiss, plnoformátové zrcadlovky, mirrorless fotoaparáty a světelné objektivy. Ve volném čase rád testuje vše, co slouží k zachycení okamžiku.

    Diskuse

    zdenda77

    19.7.2013 09:09

    Poslední SLT

    No jenže podle zpráv ze Sony, kdy jak píšete je u nich Dslr fosílie, tak tohle by měl být poslední kus s touto technologií..a co bude dál? Krom toho plastového bajonetu jsou tu i možná zbytečně inovované věci jako jiná patice pro blesk a úplně jiný systém pro připojení časových spouští , který si uživatelé moc nechválí.. Proč nejdou cestou jako ostatní větší kompatibility, přeci jsou lidé , kteří mají nějaké věci od Sony. Politika Sony a budoucnost pro uživatele jejich systému je dost nečitelná...

    Michal Kroupa

    19.7.2013 17:45

    Sony Alpha 58 recenze

    Dobry den, ano, mate pravdu. Sony opravdu upousti od SLT. Na druhou stranu budou vsechny nove fotaky od Sony stale podporovat A mount. V kombinaci s E mount zahrnuji slusnou plejadu skel. Pro zacatecnika je A58 jeden z nejlepsich fotaku. Nabizi velmi slusnou vybavu. V nekterych ohledech se setrilo, ale vzhledem k cene je A58 vyborny. Politika Sony je znacne necitelna. Nekdy mam pocit, ze vypusti do sveta nejakou novinku a sleduji, jak ji verejnost prijme. Stejne jako tomu asi bylo v pripade RX1. Sony si tak zkusila kompaktni full frame, ktery na sebe upoutal pozornost. Full frame NEX je uz za rohem. Cena bude ale silena. Pokud jste nekdy pouzival SLT a porovnal jej primo s SLR, v nekterych ohledech maji opravdu SLT vyhody. Nejsem primo zastancem ani jednoho systemu. Pouzivam svuj stary Canon 5D a mark II a jsem pomerne spokojeny (i kdyz me s nimi nebavi prilis fotit, kvalita je stale neprekonana). Casto lide kupuji predrazene kompaktni fotaky, ktere nejsou s vymenitelnym objektivem az zas tak kompaktni.. proto i mirrorless ma sve limity. Vzdy zalezi na kazdem, jake ma preference. Na druhou stranu si priznejme, ze na technice k porizeni pekne fotky az zas tak nezalezi.

    Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

    Další články z kategorie Recenze a testy

    Všechny články kategorie

    Recenze ND filtrů VFFOTO

    Cestou na Faerské ostrovy jsem si do batohu sbalil několik šedých filtrů od VFFOTO. Konkrétně se jednalo o  ND64x Gold series,…

    10.12.2018

    Michal Kroupa

    Recenze fotobatohu MANFROTTO Windsor

    V následujícím krátkém článku vám shrnu dojmy z aktivního používání batohu na Faerských ostrovech.

    25.8.2018

    Michal Kroupa

    Krajinářská fotografie: Jak "nevyrobit" foto-batoh do hor

    Před několika lety jsem publikoval článek "Jak „vyrobit“ foto-batoh do hor". Nápad funguje za předpokladu, že vám foto-komora,…

    15.3.2018

    Václav

    Recenze: Panasonic GH5

    Před několika týdny jsme měli možnost krátkého testu Panasonicu GH-5, který obecně představuje jeden z nejlepších poměrů cena…

    12.3.2018

    Michal Kroupa

    Recenze Sigma 14mm f/1.8 ART

    Vcelku unikátní objektiv Sigma 14mm f/1.8 ART je na trhu již nějaký ten měsíc (od představení na veletrhu CIPA 2017). A jelikož…

    29.11.2017

    Tomáš

    Představení: Fujifilm X-E3

    Dnes se v Czech Photo Centre v Praze konalo tiskové setkání u příležitosti uvedení nového fotoaparátu Fujifilm X-E3 na český trh…

    10.10.2017

    Michal Kroupa