Popis fotografie
Diskuse
20.11.2015 11:51
Super! Jeden z nejlepších snímků o (negativním) vztahu přírody se společností, jaký jsem kdy viděl. Člověk, beton, krásný les a mezi tím ocelová svodidla vedoucí od nikud nikam. Ta symbolika je prostě fascinující.
20.11.2015 12:14
Teď mě napadlo, že z kompozičního hlediska by bylo možná o něco lepší dát postavu dál ve směru cesty a cca o 2 cm napravo. Ale je to jen detail a mé hnidpošství, takže nebrat doslovně. Spíš to ber jako úvahu a podnět směrem k ideální a výrazově silnější kompozici.
20.11.2015 12:35
ďakujem za slová, naozaj potešili :)
no áno, kebyže ho postavím ďalej trošku, tak by viacej vynikla tá ľudská maličkosť.. nenapadlo ma to vtedy...
a fotka je trošku zrezaná, lebo napravo som to ešte pôvodne nakomponoval aj so zvodidlami z pravej strany a krajnou čiarou, ale sa mi to orámovanie nepaáčilo, lebo teraz postavala lepšie vynikne na tej pravej strane... každopádne ďakujem ešte raz za konštruktívnu kritiku :)
20.11.2015 13:18
Není vůbec zač. Krajinářská fotografie se začleněním postavy zažívá aktuálně celosvětově obrovský boom. Přední fotografové jako Max Rive a Marc Adamus v tomto udávají směr, za 9 let co se focení věnuju jsem nikdy tak velký počet záběrů s touto tématikou neviděl. Je to ale určitě znázornění, které má velkou souvislost s tím, jak dnešní společnost žije a přemýšlí. U málokteré takovéto fotky je ovšem symbolika tak silná jako u té tvé. Oříznout pravou stranu byl určitě správný krok, díky tomu svodidla skutečně vedou od nikud nikam a ta jejich přímočarost přímo kontrastuje s neuspořádaným lesem za nimi. Dokonce i ten dotyk špičky stromu uprostřed s horním okrajem snímku tu neuspořádanost zvýrazňuje. Prostě paráda.
Informace
Fotoaparát: D90
Objektiv: AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
Ohnisko: 18
Expozice: 1/50
Clona: 4.5
ISO: 400